CONSUMER SATISFACTION STUDY OF PUBLIC FOOD SERVICES
Abstract
Quality is a strategic tool of the global management of organizations because it determines, to the highest degree, the competitiveness of products, services, firms, companies on a domestic and international level. The large volume of new knowledge about the quality of products and services, the importance and implications of quality on economic and social indicators, are just some of the arguments in favor of the need for each organization to make special efforts for professionalism in the approach to quality. In terms of food security, it is the guarantee of each individual, permanently, in any place, or time/moment of access to a sufficient and healthy diet, which allows him a satisfactory diet, for a healthy and active life.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
BADEA F., 2005, Managementul producției, Editura ASE, București
CONSTANTINESCU D., 2002, Managementul calității, Editura Printech, București
DIACONESCU I., 2005, Bazele Merceologiei, Editura Uranus, București
DIACONESCU I., DORINA A., DIACONESCU M., 2007, Merceologie alimentară. Calitate și siguranță, Editura Universitară, București
DIMA I.C., NEDELCU M.V., 2006, Managementul producției, Editura Economică București
DIMA D., DIACONESCU I., PAMFILE R., 2006, Mărfuri alimentare și securitatea consumatorului, Editura Economică, București
DINU V., 2011, Protecția consumatorilor, Editura ASE, București
GHEORGHE M., 2011, Biblia alimentară, Editura Litera, București
ION I., 2002, Managementul calitatii sistemelor tehnico-economice, Editura ASE, București
MARTIN SIMONA CRISTINA, 2014, Serviciile-o provocare a economiei de piață, Timișoara, Ed. Eurostampa
MOLDOVEANU G., DOBRIN C., 2005, Managementul calității în sectorul public, Editura ASE, București
PARASCHIVESCU A.O., 2008, Managementul calității, Editura Tehnopress, Iași
RONDELLI V., COJOCARIU S., 2005, Managementul calității serviciilor din turism și industria ospitalității, Editura THR-CG, București
STEPHEN U., 1995, Zen Leadership, Team Management, The Human Side of Total Quality, Edition Mohican Pub, Toledo U.S.A
ZAMFIR I., 2005, Manual practic pentru protecția consumatorului, Editura Niva World, Galaxy Tranding, p. 8, Ploiești
***ANPC, disponibil on line la www.anpc.gov.ro
***HACCP, ISO 22000, disponibil on line la www.nationalcert.ro
***www.bibliotecadigitală.ase.ro
***ISO:9000/2015, Quality Management, disponibil on line la www.iso.org
***Reguli în alimentația publică, disponibil on line la www.srac.ro
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Simona Cristina Constantinescu, Manuela Dora Orboi, Carmen Simona Dumitrescu, Alexandru Ivanic

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
LUCRĂRI ȘTIINȚIFICE MANAGEMENT AGRICOL
ISSN print 1453-1410
ISSN online 2069-2307
(former ISSN 1453-1410, E-ISSN 2069-2307)
PUBLISHER: AGROPRINT Timisoara, Romania
PAPER ACCESS: Full text articles available for free
FREQUENCY: Annual
PUBLICATION LANGUAGE: English
______________________________________________________________________________________________
Banat`s University of Agricultural Sciences and Veterinary Medicine “King Michael I of Romania” from Timisoara
Faculty of Management and Rural Tourism
300645, Timisoara, Calea Aradului 119, Romania
E-mail: tabitaadamov2003 [at] yahoo.com
Phone: +40-256-277439, Fax.: +40-256-277031